Wednesday, June 2, 2010

Tragedi 29 Mei

Times Square,Kuala Lumpur.Aku dari Shah Alam nak ke Low Yat.Kat Monorail KL Sentral,aku jumpa Alif.Dia roomate aku waktu aku semester 1. Dia dengan kawan2 dia nak ke Low Yat jugak.Tapi sebelum tu,singgah Times Square.Nak pi Nikon Centre. Depa nk pi try main camera2 kat situ.(Alif aritu,nak beli camera Nikon D3000.)Aku pon ikut ja la..Dapat gak la main D90 yg ramai orang dok gila2 sangat tu.
Ikut plan,kami nak gerak sekali ramai2 nk p Low Yat.Aku nak beli speedlite.Kalo beli bundle,mungkin boleh dapat murah.Tup-tup,xjadi lak.Depa nak tgk wayang dulu. Aku pon ok la.Gerak la sorang2.
Entah macam mana,aku boleh lak terpikir nak wat survey dulu dekat Times Square.Da 2 kedai aku masuk.Untuk kedai last aku nak masuk,tiba-tiba......

Ceritanya bermula di sini.
...ada seorang Mamak/India tahan aku.
Helo.Dia sapa.
Kamu student ke?Dia tanya.
Ya.Student.Aku jawab.
Boleh tolong saya tak?Dia tanya.
Wallet saya hilang.Dia tambah.
Oh.Aku jawab.
Saya lecturer.Dia bagitahu.
Saya kena call bank cepat.Awak tolong dail 1300-bla-bla-bla.(Aku tak ingat nombor yang dia tipu tu)
Pastu,aku bagi dia cakap.Yang aku dengar(dia tengah wat cerita tipu depan aku),kena ke hotel terdekat untuk dapatkan code area.Hotel terdekat ialah Berjaya Times Square Hotel bertaraf 5 bintang.
Kami terus bergegas ke hotel tersebut.Dalam perjalanan,dia singgah ke AM Bank lalu menulis dan memberi kepada ku,yang dikatanya cek yang tertulis RM1000.Aku yang tuli,terima saja.
Dia kata kita ni xkenal.jangan percaya siapa2 kat KL ni.(padahal dia yang penipu)
Dalam lif,dia suruh aku masuk laman web CIMB.com.my guna handphone aku.
Tapi line xclear,dia suruh aku cuba lagi.Dia siap offer nak tolong pegang Frappucino yang aku beli kat Starbuck sebelum ni.(Baiknya dia)
Bila da sampai kat Hotel tu,dia suruh aku duduk dekat lobi hotel tu.Dia cakap dia nak jumpa receptionist.Dia suruh aku tunggu sebab aku bawak beg.Aku pon tunggu la.Sampai lebih kurang 3 jam,ada sorang budak duduk dekat aku.Muka dia pon gelisah.
aku tnya dia.
Tunggu sapa?
Tunggu orang.Dia pinjam handphone.Dia jawab.
Aku dengan terkejut,terus bagitau dia aku pon tgh tggu orang tu jugak.
Kami terus blah dan cari Security kemudian buat report Polis.
Lepas buat report Polis,kami deberikan kebenaran untuk tengok rakaman CCTV di Berjaya Times Square.Dan YA!Mamak penyangak itu berjaya di kesan..

info: Aku cakap dengan dia kebanyakannya English.
Dia kata nama dia Dr. Shahdan.
Dia kata dia lecturer Bio kat UiTM Puncak Perdana.

Last2,Alif roomate aku tu,dia beli Canon EOS 1000D macam aku jugak. =)

Celaka punya penipu. Aku sumpah nanti hang masuk jail duk dengan orang gay.Padan muka hang.

6 comments:

  1. haha..gua kena jugak..depan jati..pencuri tu mamak jugak..celaka..rupa rupanya mamak pencuri tu masih bebas di luar sana..tak boleh jadi ni

    ReplyDelete
  2. biaq btoi?sama cerita ka?tah mamak tu jugak pa..

    ReplyDelete
  3. cerita dia lain sikit la,dia kata dia sesat,nak pinjam telepon..lebih kurang la..malas nak cerita bnyk bnyk..nanti nampak sgt kebodohan gua..gua pasti mamak yang sama!

    ReplyDelete
  4. oo..haha.aku cita panjang2 ni,nmpk sgt la aku bodoh?haha
    besar gak la tempat dia operasi.aku kena kt times square.kt jati pon dia p gk.

    ReplyDelete
  5. mamak ni kuat bekerja.
    jgn dok caya dah,..

    ReplyDelete